Indicacions per al professorat

Cal tenir en compte...

Respecte dels materials

En aquesta part del projecte es tracten continguts relacionats amb la comercialització del producte i el màrqueting que la majoria de l'alumnat no haurà treballat prèviament. Pel que fa al mòdul de negoci simplificat es descriu cadascun dels elements del Business Model Canvas simplificat. Pel que fa a l'anàlisi de mercat i el pla de màrqueting disposeu de material on es detalla com s'ha de fer.

Respecte de les activitats

La tasca "A qui ens adrecem?" vol que l'alumnat visualitzi com hi ha molts productes on l'usuari i el comprador no són la mateixa persona. Es fa buscar informació sobre l'app “The Counting Kingdom” perquè no és gratuïta i està adreçada a nens de 6 a 12 anys. Hauran d'analitzar el client de la seva app, distingint l'usuari i el comprador. Reflexionaran sobre a qui s'ha d'adreçar la publicitat als usuaris (nens de 6 a 12 anys) o als potencials compradors (adults amb fills entre 6 i 12 anys).

La tasca "Entrevistes amb els clients/usuaris?consisteix en el disseny d'un qüestionari que s'adreçarà als potencials clients. És important fer la tasca a la segona sessió per poder passar-la el més aviat possible i tenir les respostes i fer el buidatge abans de realitzar el Pla de Màrqueting (darrera activitat del tema). Es recomana fer aquesta tasca utilitzant els formularis que ofereix Google. És possible que l'alumnat hagi treballat el disseny d'enquestes a l'àmbit de les ciències socials i el buidatge de les mateixes a l'àrea de matemàtiques.

Posteriorment els grups hauran de fer el model de negoci simplificat de la seva app.

Finalment, l'alumnat elaborarà el pla de màrqueting per la seva app. Per fer el pla de màrqueting hauran de consultar el document en pdf  "Anàlisi de mercat i pla de màrqueting".

La majoria de les activitats del tema són grupals. Cal preveure la disposició dels diferents grups a l'aula de manera que puguin treballar plegats en un o dos ordinadors per grup sense fer-se nosa entre ells.

Les activitats proposades impliquen que els membres dels diferents grups hagin de parlar entre ells, discutir idees i prendre decisions. En començar cada sessió, es recomana recordar a l'alumnat la necessitat de mantenir l'ordre del grup i de parlar entre ells en un volum el més controlat possible per tal de no importunar a la resta de companys i companyes.

Darrera modificació: Wednesday, 8 August 2018, 13:33