Indicacions per al professorat

Cal tenir en compte...

Respecte dels materials

Per començar, es proporciona un document on es defineix i s'explica l'entorn d'App Inventor amb captures d'imatges per a què sigui més clara la informació, així com la connexió que cal realitzar per passar les aplicacions de l'ordinador al mòbil. És una forma d'introduir l'entorn i imprescindible per poder seguir les activitats posteriors.

Es pretén que l'alumnat aprengui a utilitzar App Inventor de forma autònoma, a partir dels materials indicats. És per això que les tasques que es demanen estan explicades pas a pas.

Respecte de les activitats

Els alumnes han de ser capaços de dur a terme totes les activitats, ja que estan molt pautades i amb materials de suport detallats.

És important tenir en compte que cadascuna d'aquestes pràctiques mostren possibilitats que posteriorment es podran reaprofitar quan desenvolupin l'app de l'equip. S'han plantejat amb aquesta intenció, de forma que, amb poques modificacions, ja tinguin a punt parts de la pròpia app. Aquest concepte de reaprofitar (lligat a la icona de la motxilla a la interfície de disseny d'App Inventor) s'ha de fer veure als alumnes com un procés que permet estalviar molta feina, ja que estem partint de mòduls stàndards.

Per avaluar el seu funcionament hi ha dues vies:

  • Obrir el codi font des de l'AppInventor i verificar-ne el correcte funcionament amb el dispositiu Android del docent o amb l'emulador.
  • Instal·lar el fitxer apk des del dispositiu Android del docent i verificar-ne el correcte funcionament.

Per verificar-ne l'autoria cal descomprimir el fitxer .aia (el codi font) i obrir la carpeta "youngandroidproject". Dins hi ha un fitxer de text amb el nom "project.properties" on a la primera línia hi ha el nom de l'usuari i el nom del projecte:

main=appinventor.ia_NomUsuari.NomProjecte.NomPantalla

S'ha de preveure que hi hagi auriculars suficients per a tot l'alumnat ja que hi ha activitats que són videotutorials i cada alumne/a haurà de visionar-les/fer-les de manera individual.

Darrera modificació: Thursday, 9 August 2018, 10:37