Entrevistes amb els clients/usuaris (Grupal)

A la tasca anterior heu estudiat quins són els vostres clients potencials. Per saber més d'ells us proposem que feu una enquesta, amb almenys 7 preguntes, referides a:

- El gènere i edat

Les respostes a aquesta pregunta han de ser tancades. En el cas del gènere feu triar a l'usuari entre masculí i femení, i pel que fa a l'edat utilitzeu rangs. Si per exemple penseu que l'edat dels vostres clients se situa entre 14 i 22 anys, feu que a l'enquesta s'ofereixin 3 rangs: de 14 a 16 anys, de 17 a 19 anys i de 20 a 22 anys.

- Les característiques socioeconòmiques

Aquí podeu preguntar, per exemple,  quin nivell d'estudis (també es recomana resposta tancada, les possibles opcions poden ser: primari, secundari obligatori, postobligaori no universitari, universitari).

Si la vostra app és de pagament, també us interessa saber quin és el poder adquisitiu dels possibles compradors

- Els hàbits de consum

Per esbrinar els hàbits de consum us recomanem fer preguntes generals, com ara:

- Quantes hores al dia, de dilluns a divendres, utilitzes el mòbil? (resposta tancada: menys d'una hora, entre 1 i 2 hores, més de 2 hores)

i d'específiques relacionades amb la necessitat que vol satisfer la vostra app. Sempre es recomana que les respostes siguin tancades i amb 4 ítems per tal d'evitar que el que respon l'enquesta se situiï al mig. Per exemple les respostes poden ser: poc, normal, bastant, massa; o mai, de vegades, sovint, cada dia.

Si heu identificat una app que pot satisfer la necessitat que heu detectat, pregunteu Quines són les característiques més rellevants d'aquestes apps? 

Si heu identificat que el client usuari de la vostra app és diferent al que l'adquireix penseu en dues enquestes diferents, o amb una única enquesta amb una pregunta filtre que faci que les preguntes siguin diferents segons el perfil del que respon l'enquesta. Guardeu el vostre formulari d'enquesta amb el nom de enquesta_nomdelgrup i compartiu l'enllaç amb el vostre professor o professora.