Un joc de preguntes i respostes (Individual)

Requeriment

El centre educatiu vol fer una app per a la Jornada de Portes Obertes. Es pensa en un joc de preguntes i respostes (elaborades per la comunitat educativa) que faci que la visita sigui més àgil i participativa.

L’app haurà de:

  • proposar preguntes en funció del lloc que es visita. El lloc ha d’estar retolat amb un codi QR. S’haurà de crear una base de dades que reculli les preguntes i les possibles respostes de cada lloc a visitar 

  • oferir possibles respostes (tipus trivial). Un cop marcada la resposta, l’app ha de dir si és o no correcta, i en aquest segon cas ha de tornar a oferir la pregunta amb les respostes canviades d’ordre fins que l’usuari tria la resposta correcta.

  • mostrar un rànquing amb els punts obtinguts. Les preguntes encertades sumen 4 punts, les respostes errònies descompten 1 punt

  • quan estiguin a la biblioteca l’app s’haurà de connectar a un proveïdor de dades obertes i oferir un llistat de les biblioteques del municipi. Caldrà triar la més propera. Una possible font és do.diba.cat/api/dataset/biblioteques/format/csv


Un cop hagis verificat el correcte funcionament de l'app, envia el fitxer .apk amb el nom portesobertes_cognom.apk i el codi font amb el nom portesobertes_cognom.aia al teu professor o professora.

PISTES per a la  RESOLUCIÓ

Al tema 3 vau fer un joc de preguntes i respostes utilitzant el ListPicker. Per utilitzar el ListPicker heu d'introduir les preguntes i respostes al codi. En el repte plantejat es proposa que les preguntes i les respostes les elabori la comunitat educativa. Les preguntes i les respostes s'haurien de poder crear i modificar sense modificar el codi. La manera de fer-ho és utilitzar una base de dades,a la que pugui accedir tota la comunitat educativa,  on es puguin escriure les preguntes i les possibles respostes. App Inventor disposa de les fusion tables, un recurs que ofereix Google i que queda a cavall entre els fulls de càlcul i les bases de dades. Per resoldre aquest repte heu d'utilitzar les fusion tables.

L'app ha de funcionar amb codis QR. Amb l'objecte BarcodeScanner, es poden escanejar tant codis de barres com codis QR. Caldrà generar un codi QR en alguna web i després des de l'app, es pot reconéixer en funció del codi que porta associat. 

Per treballar les dades obertes podeu replicar el codi que es troba als materials, concretament a l'enllaç